Weer naar (t)huis. - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Wietse en Berber Bouma - WaarBenJij.nu Weer naar (t)huis. - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Wietse en Berber Bouma - WaarBenJij.nu

Weer naar (t)huis.

Door: Berber

Blijf op de hoogte en volg Wietse en Berber

27 Juni 2015 | Thailand, Chaweng Beach

Vandaag is het de laatste dag van onze reis. Morgen vliegen we naar huis. Tijdens deze maand is het begrip (t)huis een bijzonder woord geworden. Afgelopen maand was het bij elke slaapplaats een soort "thuis". Kwamen we na een lange dag reizen of een dagje sightseeing terug, dan was voor Rikst de kamer met een bed "thus". Wat zijn we trots op onze "grote kleine" meid. Wat heeft ze het goed gedaan. We wisten al dat ze niet al te moeilijk is, en dat werd hier nog eens bevestigd. Lange dagen reizen was voor haar geen probleem. Waar ze op de heenweg in het vliegtuig nog moeite had om in slaap te vallen omdat ze op haar manier niet kon liggen valt ze nu moeiteloos bij ons op schoot in slaap. Spelen op 2 m2? Geen probleem. En mmm lekker..zegt ze als ze (weer) rijst eet. Zinnetjes als wie/wat is dat? zijn hier razendsnel ontwikkeld. Net zoals ze het geweldig vind om te dansen op de muziek die je hier overal hoort en niet te vergeten het zwemmen wat ze geweldig vindt. Elke dag in het zwembad, één groot feest. Ze is totaal niet bang en "zwemt" met haar bandjes zo alleen van de ene naar de andere kant van het bad. Het was heerlijk om een maand lang zoveel "quality time" met elkaar te hebben. Geen sociale verplichtingen, geen hectiek van werk en andere dingen. Toch verlangen we ook sterk terug naar huis. Ons eigen huis. We hebben gemerkt dat er weinig nodig is om gelukkig en tevreden te zijn maar we blijven toch mensen van structuur en regelmaat en een het hebben van een doel in het leven. Als je zo lang van huis bent ga je waarderen wat je thuis hebt en dat is heerlijk. Nou genoeg gefilosofeerd, jullie willen vast weten hoe het hier is op Koh Samui en wat we hebben gedaan. Het antwoord is kort; het eiland is mooi en we hebben weinig gedaan maar toch nog wel wat beleefd om te beschrijven.
Afgelopen dinsdag hadden we een boottocht geboekt rondom het eiland. Keurig op tijd zaten wij te wachten op de afgesproken plek totdat we opgehaald zouden worden. En toen kwam er maar nooit een busje. Bij navraag bleek dat de trip afgelast was vanwege slecht weer aan de andere kant van het eiland. Helaas, en wat nu? We besloten een taxi te nemen naar het seaquarium. Dat bleek een goede keus. Het was prachtig om zoveel tropische (grote) vissen in verschillende aquaria te zien. Behalve tropische vissen waren er ook nog apen, vogels, tijgers en zeeleeuwen in het park. We hebben heerlijk geluncht bij de zee en als afsluiting hebben we een zeeleeuwen show gezien. Alles maakte dat dit uitje ook zeer in de smaak viel bij Rikst. Op woensdag opnieuw een poging gedaan voor eenzelfde soort boottrip. Ditmaal kwam het busje keurig voorrijden om ons naar de haven te brengen. Ondanks dat de zon weinig scheen was het heerlijk vertoeven op de boot. Na een heel stuk te hebben gevaren zijn we overgestapt op een klein bootje om te kunnen snorkelen. Prachtig! Net of zwommen we midden in het seeaquarium van gisteren..een groot deel van de vissen uit het aquarium zwom hier namelijk ook. Op het prachtig idillisch eilandje Koh Tao hebben we geluncht. Na de lunch en een korte pauze weer terug naar de grote boot, we kregen nog de mogelijkheid om hier even te zwemmen waar we natuurlijk nog even gebruik van hebben gemaakt. Daarna weer lekker ophef bovendek gelegen totdat we rond 17.00 weer in de haven waren. Een heerlijk dagje.
Gisteren zijn we met een taxichauffeur het eiland rond geweest. Voordat we vertrokken had Wietse op de kaart een route uitgestippeld langs bezienswaardigheden van het eiland. Voor vertrek werd de route doorgenomen maar helaas moesten we een aantal weggetjes schrappen omdat men hier allen met een fourwheeldrive kon komen. Halverwege de trip vroeg Wietse zich af waar hij de tablet had gelaten. Hij had deze 's morgens gebruikt om de route door te nemen met onze chauffeur. Hij had deze toen op het dak van de auto gelegd, na zo'n vier uren rijden lag deze er nog! Gelukkig maar! Het eiland bleek kleiner dan gedacht, en na een korte stop voor lunch en zwemmen bij een prachtig strand waren we rond 15.00 weer terug bij het resort. 's Avonds hebben we ter afsluiting heerlijk met onze voetjes in het zand op het strand "gedineerd". Heerlijk wat een vakantiegevoel nog even.
Vandaag relaxen we nog even op het strand en bij het zwembad. Wietse heeft zich deze keer aan het strand nogmaals heerlijk laten masseren. Ik heb besloten vanavond nog een heerlijke voetmassage te nemen. Vanavond zullen we ook nog wat laatste souvenirs aanschaffen, nog een keer lekker eten bij de markt met verschillend eetstalletjes waar Rikst nog even heerlijk op de muziek kan dansen. Daarna (voor de laatste keer) inpakken, en op tijd naar bed. Morgen een laatste lange dag reizen. We kijken er naar uit om naar huis te gaan. We hoorden dat het in Nederland mooi weer wordt, dus dat treft. Rest ons iedereen te bedanken voor het lezen en reageren op deze blog, fijn om hier (geweest) te zijn in de wetenschap dat zoveel mensen meeleven!

Heel veel Aziatische groeten van Wietse, Berber en Rikst.

• 27 Juni 2015 - 10:40

Edwin Cora Jesse Diederik:

wat mooi allemaal dit is het laatste reisverslag niet live maar fijn dat jullie weer naar huis komen kunnen we de foto's ook allemaal zien.
    Geniet en een goede reis!!

xx voor de Toppers van ons!

• 27 Juni 2015 - 11:33

Corrianne:

Hallo Berber en Wietse,
    Prachtig om te lezen jullie mooie verhalen van een bijzonder mooi reis.
    Fijn dat het met Rikst zo goed is gegaan. Bijzonder hoe een jong kind zich aan kan passen, maar met haar veilige basis krijgt zij ook steeds meer vertrouwen in haar zelf.
    Een goede terugreis gewenst. Groet Corrianne

• 27 Juni 2015 - 12:29

Niels:

Mooi geschreven weer! Goede reis!

• 27 Juni 2015 - 16:42

Aukje:

Wy hawwe mei in protte interesse jim reis 'mei belibbe'
    Goede reis werom!

• 27 Juni 2015 - 17:55

A. Nijmeijer:

Hallo. Bedankt voor dit mooie (laatste) reisverslag. Het wordt hier inderdaad warm de volgende week.
    Er is alle dagen wel veel wind in Joure, maar.......het huis staat er nog!
    Goede reis terug. Groeten van Aalt en Herrie Nijmeijer.

• 27 Juni 2015 - 18:24

Alie:

Mooi dat het zo leuk is geweest, nou moet Rikst weer wennen dat ze niet altijd haar ouders om haar heen heeft.
    Welkom thuis
    Tante Alie

• 27 Juni 2015 - 23:06

Hendrika :

Fijne terugreis, ik heb genoten van de mooie reisverhalen , maar het is ook weer fijn om naar huis te gaan Gr van Hendrika

• 28 Juni 2015 - 08:11

Tjipke En Annie :

Bedankt voor de mooie verhalen die wij samen met jullie konden beleven heel mooi ,nou een warm welkom thuis ,groetsjes Annie .

• 28 Juni 2015 - 21:59

Alie T.:

Op dit moment zullen jullie wel bijna in Joure zijn.
    Wat weer een mooi verhaal. Ik heb smakelijk gelachen om het tablet verhaal. Ik zag het helemaal voor me. Hadden jullie even mazzel!!
    Fijn dat jullie ook weer naar huis verlangen! Ik vind het ook erg knap van Rikst. Ben benieuwd hoe ze het thuis weer zal vinden.

Liefs Alie

• 29 Juni 2015 - 10:42

Marjon:

Mooi verhaal weer, echt fijn dat jullie zo genoten hebben. Heerlijk om zo tijd door te brengen met Rixt, wat een stoere meid is het ook dat ze zich zo goed heeft aangepast aan het reizen! Nu weer lekker thuis, kunnen jullie hier van de zomer genieten!